Laatste les week - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu Laatste les week - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu

Laatste les week

Blijf op de hoogte en volg Ilse

01 Februari 2014 | Portugal, Porto

Afgelopen week was het alweer de laatste lesweek voor ons. Vergeleken met eerdere weken was het een zware week, elke dag hadden we wel school gerelateerde bezigheden. De week begon goed, we zochten de leraar op en die was even vergeten dat hij ons les moest geven. Gevolg: Een half uurtje vrije tijd en daarna alsnog les. De les van dinsdag werd verplaatst naar de middag, dus toch nog een dag uitslapen. Deze les was wel een beetje raar, we kregen filmpjes te zien wat echt niks met school te maken had. Gelukkig vond de leraar het zelf geweldig om ze te laten zien, was hij ook weer blij. Na de les was de leraar wel zo vriendelijk om ons bij het metro station af te zetten, scheelde weer een stuk lopen. Woensdag na onze les dachten we even te vragen of het al bekend is wanneer we de presentatie moeten doen, aangezien we misschien nog naar het zuiden van Portugal willen als we een paar dagen vrij zijn. Onze mentor kwam naar ons toe en vertelde van alles behalve wanneer de presentatie is. Zo werd ons meegedeeld dat de eindopdracht toch weer wat anders is, dus gevraagd om een mail zodat we weten waar we aan toe zijn, maar tot nu toe nog niks ontvangen. Verder kregen we een boekje in ons handen gedrukt, geen idee wat we er moesten doen. Onze mentor is nogal chaotisch. Achteraf gezien bleek dat onze huidige mentor een reguliere mentor vervangt, deze is namelijk met zwangerschapsverlof. De vervangster is hoofd van de afdeling radiologie op onze school. Ze heeft veel kennis, maar organisatorisch en in de omgang is het geen ster. Ze vertelde ook dat Wendy maandag om 9 uur op school moet zijn om samen met haar naar het ziekenhuis te gaan, terwijl we de dag erna juist met de leraar naar het ziekenhuis moesten. Lore en ik moesten om 9 uur bij het ziekenhuis zijn terwijl wij juist niet weten waar we heen moeten..
Op donderdag gingen we met de leraar naar het ziekenhuis om te kijken waar we heen moeten en wie ons in het ziekenhuis gaat begeleiden. Volgens de begeleider uit het ziekenhuis was het belangrijkste punt in het ziekenhuis het koffiezetapparaat. Ben dus heel benieuwd wat ik daar te zien krijg in mijn laatste stage. Het is een fijn idee om vast wat mensen van het ziekenhuis gezien te hebben en een idee te hebben waar je heen moet.
Vrijdag hadden we zoals elke vrijdag weer Portugese taal les. De groep van Nucleaire Geneeskunde had een excursie dus bleven we met 8 personen over. Veel nieuwe woordjes gekregen die we in de komende weken in ons hoofd moeten stampen.

In onze vrije tijd best veel gedaan deze week. Maandag avond begonnen met een Sloveense avond. Tomaz en Barbara hebben van allerlei typisch Sloveense gerechten gemaakt, smaakte erg goed! Dinsdagavond typisch Portugees eten geprobeerd, francesinha. Ik heb het een keer geprobeerd maar denk dat het daar ook bij blijft. Het was niet heel vies, maar echt lekker was het ook niet. Deze avond werd gevolgd door Portugese muziek avond, niet echt mijn muziek smaak om eerlijk te zijn! Geef mij maar Nederlandse nummers die je fatsoenlijk mee kunt zingen.
Donderdag avond hadden we een prom night. Dit hield in dat we met limousines naar een diner werden gebracht. Een grote zaal met allemaal luxe gedekte tafels! We begonnen met brood, boter en olijven op tafel daarna kwamen er verschillende soorten snacks gevolgd door soep. Als hoofdgerecht kregen we iets van vis en als dessert chocoladecake en voor de liefhebber koffie. Erg leuk om een keer op deze manier gegeten te hebben.

Maandag beginnen onze stages, ben erg benieuwd!

• 02 Februari 2014 - 13:52

Suzan:

AAn je foto's te zien, aan eten geen gebrek hahaha
    Succes volgende week met je stage