3e en laatste stage - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu 3e en laatste stage - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu

3e en laatste stage

Blijf op de hoogte en volg Ilse

16 Maart 2014 | Portugal, Porto

Vorige week is mijn stage op de angiografie begonnen. Het is toekijken en niks doen. De tijd kruipt dus echt voorbij. Het is ook vrij lastig om iets te leren als je met twee studenten van achter het glas toekijkt en de rest van het medische team om de patiënt heen staat. Wel valt me hier iets opvallends op over de term ‘’steriel’’. Ik wist niet dat een steriele jas steriel blijft wanneer je op een prullenbak gaat zitten! Verder maakt het hier ook niet uit als je de mouwen van de jas omhoog stroopt met je handen. Ook blijft de tafel nog steriel terwijl er een vliegje op dood gedrukt wordt! Kortom, genoeg verschillen met Nederland te ontdekken hier.
Vorige week kregen we een mail van de lerares van de Portugese les. Ze was ziek en moest totale rust houden. Ze had geen tijd om de toets na te kijken en de tweede toets gaat niet door, maar afgelopen vrijdag ging de les wel door.. Nja scheelt weer leren dat de laatste toets niet door gaat, wel jammer dat we alsnog een mondeling examen moeten doen. Aangezien ik aankomende twee vrijdag niet aanwezig ben bij de lessen, zal ik dat de vrijdag voordat we naar huis gaan nog moeten doen.

Vorige week maandag naar Ovar geweest om te bekijken hoe hier carnaval gevierd wordt. Het was jammer dat we maar met z’n 2e waren anders best een feestje van kunnen maken. Op verschillende plekken podiums, eet en drink kraampjes en natuurlijk overal verklede mensen! Er werden zelfs ‘’Especial Carnaval’’ treinen ingezet de hele nacht door.

Afgelopen dinsdag was er een nacht wandeling, dus we dachten leuk allemaal lichtjes enz. Er waren ongeveer 100 studenten en je moest groepjes maken van ongeveer 10 personen en dan met de groep en het hele gebouw op de foto. Dit koste natuurlijk veel tijd, daar hadden we geen zin in en zijn we maar afgehaakt en wat gaan drinken.
Verder stond deze week in het teken van een vakantiegevoel. Heerlijk op het balkon zitten in de zon met een puzzeltje erbij en dan lekker met een warm gevoel van de zon aan het eten zitten en vervolgens afwassen!
Woensdag zijn we langs de rivier richting de zee gelopen om midgetgolf te gaan spelen. Er liepen nogal wat mensen rond die heel serieus ermee waren, dus kregen we op onze donder dat we op de baan gingen staan om te slaan..
Vrijdag na de les samen met Lore naar de zee geweest, beetje te veel wind maar wel lekker uitgewaaid! Zaterdag heerlijk op het balkon gezeten en ondertussen gewerkt aan de eindopdracht. Verder was er een kofferbakverkoop rondom het stadion dus daar nog even een rondje gelopen. ’S Avonds de opdracht zo ver mogelijk afgemaakt en alles schoongemaakt. Vandaag niet veel meer gedaan dan in de zon zitten/liggen.
Woensdag ga ik weer naar het vliegveld en dit keer om Grace op te halen! :D