Stage zit erop! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu Stage zit erop! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu

Stage zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Maart 2014 | Portugal, Porto

Afgelopen week was mijn laatste stage week. Het was weer toekijken en niks doen net zoals vorige week helaas. Dinsdag zou ik mijn casus krijgen. De patiënt zou eigenlijk vorige week al geholpen worden, maar door een spoedgeval was het verplaatst naar dinsdag. Dinsdag komt mijn begeleider naar mij toe met de mededeling dat ze een probleem hadden. Ik dacht dus bij mezelf ‘daar gaat mijn casus’, maar er was geen bed voor de patiënt beschikbaar na de procedure terwijl de patiënt 24uur in het ziekenhuis moet blijven. Ik was verbaasd, hoe kan er nog iemand ingepland staan voor zoiets en dan geen ziekenhuisbed meer beschikbaar zijn. Woensdag hoefde ik niet meer naar stage te gaan van mijn begeleider, wat vervelend als de voorspelling zon en 20 graden is!

Woensdag eerst heerlijk in de zon gelegen en vervolgens naar het vliegveld om Grace te verwelkomen. Woensdag gelijk maar begonnen met het beklimmen van ‘’Torre dos Clérigos’’. Na 225 trap treden eindelijk boven en gelukkig was het een prachtig uitzicht! Vanaf daar in het schemer over de Ponte Dom Luís 1 gewandeld om weer te genieten van het uitzicht.
Donderdag was het helaas bewolkt. We zijn begonnen bij boekwinkel ‘’Lello’’ vanaf daar naar ‘’Igreja dos Carmelitas’’. Daarna moest ik Grace toch echt een ‘’Pastel de nata’’ laten proeven en hebben we gewinkeld. Aangezien in de winkelstraat café ‘’Majestic’’ zit daar nog wat gedronken. Met een oud trammetje naar de zee geweest en heerlijk een stukje gewandeld. Voordat we terug gingen naar het appartement nog even snel ‘’ Igreja de São Nicolau’’ bekeken.
Gelukkig beviel de ‘’Pastel de nata’’ zo goed dat we vrijdag maar bij het bakkertje zijn begonnen (wel met een ander gebakje natuurlijk). Vanaf daar zijn we naar het 3D museum geweest, wat een komische foto’s zijn daar uitgekomen! Port wezen proeven en daarna ‘’Igreja de Santa Clara’’ en ‘’Sé Cathedral’’ bezocht. Verder ook nog het station ‘’São Bento’’ bekeken. ’S Avonds bij een restaurant geweest, waar ik al drie keer eerder was geweest en wat leuk dat het personeel mij herkende!
Zaterdag een markt bezocht en heerlijke aardbeien gehaald (€1,80 per kg). Natuurlijk ‘’ Capela das Almas’’ in geweest. Via veel verschillende maar toch dezelfde souvenirwinkeltjes weer naar het bakkertje. Na een heerlijk gebakje en wat drinken ‘’ Igreja de São Fransico’’ bezocht. Verder hebben we veel op het terras gezeten om van het zonnetje te genieten.
Zondag morgen stonden we alweer op het vliegveld omdat Grace naar huis moest :(. Afgelopen dagen genoeg kerken gezien voor aankomende tijd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5572

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 05 April 2014

Porto

Landen bezocht: