De eerste stageweek - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu De eerste stageweek - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu

De eerste stageweek

Blijf op de hoogte en volg Ilse

06 Februari 2014 | Portugal, Porto

Maandag begon onze eerste week stage bij de Bone Densitometry. Ik me moest om 9.00 uur melden bij de afdeling radiologie en vragen naar João Paulo Caldeira. Het duurde even voor ze hem gevonden hadden, maar eenmaal bij hem aangekomen had hij geen idee wie ik was en wat ik kwam doen. Ik vertelede hem dat ik zijn naam had gekregen van een leraar van school en deze leraar werd dus gebeld. Ik moest wachten en de leraar kwam me ophalen om vervolgens naar de afdeling nucleaire geneeskunde te gaan, handig dat ze mij dan vertellen dat ik me moet melden bij de radiologie. Gelukkig wisten ze bij de nucleaire geneeskunde wel dat ik zou komen en werd mij verteld met wie ik kon meelopen. Ik kreeg gelijk te horen dat het onderzoek alleen in de ochtenden (tot 13.00uur) op maandag, donderdag en vrijdag uitgevoerd werd. Vandaag wel om 8 uur moeten beginnen, dat was even wennen.. Maandag aardig wat uitleg gekregen, maar vandaag helaas niet omdat de vrouw eigenlijk geen Engels kon. Gewoon het zelfde gedaan als maandag en geen commentaar gehad, dus zal vast goed zijn gegaan.
Vrijdag hebben we normaal Portugese les, maar daar ga ik niet heen aangezien Wesley aankomt!

Dinsdag heerlijk uitgeslapen en verder niet veel gedaan door het weer. ’S Avond naar de bioscoop geweest met Wendy en René, naar de film ‘’Dallas Buyers Club’’. Op zich wel grappig als je woorden herkent uit de Portugese ondertiteling.
Woensdag weer uitgeslapen en wezen hardlopen en toen ik dacht lekker te gaan douchen hadden we geen water meer.. De mensen bij de balie spreken geen Engels dus heb onze leraar een sms gestuurd of hij mij wilde bellen om met de baliemedewerkers te praten en te vragen wat er aan de hand was. Bleek dat de rekening niet betaald was. Dus toen heb ik de eigenaresse van het appartement gebeld, maar helaas geen contact. Het nummer van de Portugese man gegeven aan mijn leraar, wederom geen contact. Toch geen heel fijn gevoel. Je ziet wel eens programma’s op tv waar deze situatie op begon te lijken. Het gaf mij dus een licht “Alberto Stegeman-gevoel”.Uiteindelijk heeft me moeder contact met haar gekregen en ze was al bezig met het oplossen van het probleem. Van armoede gisteravond maar uit eten gegaan bij de pizza hut. Daarna hadden we eindelijk weer water, dus heerlijk kunnen douchen voor ik naar bed ging. Het bleek dat meer appartementen onterecht afgesloten waren van het water.

Op naar de volgende stage week, met maar 1 ochtend stage..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5580

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 05 April 2014

Porto

Landen bezocht: