Over de helft! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu Over de helft! - Reisverslag uit Porto, Portugal van Ilse Bisseling - WaarBenJij.nu

Over de helft!

Blijf op de hoogte en volg Ilse

24 Februari 2014 | Portugal, Porto

Deze week dinsdag, woensdag en donderdag stage gehad van 9.00 uur tot 12.00 uur. Dinsdag stonden er drie patiënten op de planning. De 1e patiënt was geweest en na lang wachten bleek dat de andere patiënten niet meer zouden komen dus kon ik gaan. Via de lidl naar het appartement gelopen en alsnog was ik voor 11.30 uur terug. Woensdag stonden er weer drie patiënten echter kwam geen van deze patiënten opdagen. Aan het eind van de ochtend toch drie patiënten gehad, geen idee waar ze opeens vandaan kwamen, ik denk uit de lucht vallen ofzo. Mijn begeleider deed de eerste patiënt voor, daarna mocht ik zelf opnames maken. Best lastig als je niet kunt communiceren en het onderzoek anders verloopt dan in Nederland. Donderdag waren er weer drie patiënten, hoe vaker ik de opnames maak, hoe beter het gaat!:) drie of vier patiënten op een ochtend is natuurlijk niet veel, maar voor hier schijnt dat al heel wat te zijn..
Vrijdag hadden we een toets van de Portugese taal, de toets ging voor mijn gevoel aardig goed. De lerares zei in het begin ''Je mag alles vragen behalve de antwoorden''. Uiteindelijk heeft ze toch een aantal antwoorden gegeven. Je zat heel dicht bij elkaar en de lerares ging met iemand anders iets overleggen dus de toets samen maken was niet heel moeilijk.

Maandag heb ik hutspot proberen te maken. Het stampen ging lastig zonder stamper, mixer of iets in die geest. De smaak was wel goed!:) Verder van de week niet heel veel gedaan behalve leren, leren en nog eens leren aangezien we vrijdag de toets hadden.
Afgelopen weekend was het weer erg goed. Heerlijk zonnetje en zo'n 16 graden, genieten!
Zaterdag zijn we naar Coimbra geweest. We zijn naar Portugal dos pequenitos geweest, of te wel Portugal in het klein. Hier heb ik mijn jeugd weer herbeleefd in een speeltuin en tot de conclusie gekomen dat ik toch wel iets gegroeid ben.. Verder een mooi park (Jardim Botanico) gezien en veel oude en grote universiteiten. Er schijnt daar een mooie bibliotheek te zitten, maar deze zat helaas dicht. Toen we terug waren dachten we nog even snel boodschappen doen, maar dit viel tegen. Wat was het druk!
Zondag eerst uitgeslapen, toen was de ochtend al voorbij. In de middag lopend naar het centrum van Porto omdat we volgens een leraar langs het Coliseu do Porto moesten, wat echt niks voorstelde! Vervolgens kris kras het centrum doorgelopen en lekker op een terrasje in de zon gezeten.

Benieuwd wat mijn 2e week stage gaat brengen en woensdag mag ik weer naar het vliegveld om mijn ouders, Hans en Briget te verwelkomen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Ilse

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 5577

Voorgaande reizen:

04 Januari 2014 - 05 April 2014

Porto

Landen bezocht: